اجزای اصلی مینی بیل سانی عبارتند از :
1_ شاسی و بدنه : شاسی محکم که بدنه اصلی دستگاه ، اتاقک راننده ، موتور و دیگر اجزا را در خود جای داده است. شاسی باید مقاوم بوده و امکان چرخش 360 درجه را فراهم کند.
شاسی این مینی بیل ها با طراحی مهندسی پیشرفته ساخته شده است تا استحکام و پایداری بالا داشته باشد و امکان مانور در فضاهای محدود را فراهم کند. این شاسی با قاب تقویت شده و سیستم گردان چرخ ها که جدا از چرخش کابین عمل می کند، حرکت روان و کارایی بالایی برای عملیات عمرانی فراهم می آورد همچنین شاسی این دستگاه مناسب برای کار در پروژه های شهری و راهسازی است که به قدرت و دوام نیاز دارد.
2_ اتاقک راننده : فضایی کوچک که تجهیزات کنترلی ، نمایشگرها، و سیستم های ایمنی در آن نصب شده اند و راننده در آن تسلط کامل بر دستگاه دارد. اتاقک راننده مینی بیل دارای طراحی ارگونومیک و پیشرفته است که راحتی و کارایی اپراتور را در کارهای طولانی مدت تضمین می کند. این اتاقک به صورت کاملا مهندسی طراحی شده تا امکان دسترسی آسان به تمامی کنترل ها ، نمایشگرها و تجهیزات کنترلی برای راننده فراهم شود.
ویژگی های اتاقک راننده مینی بیل سانی :
- صندلی های قابل تنظیم برای افزایش راحتی و کاهش خستگی اپراتور
- دسترسی آسان و راحت به تمامی اهرم ها و دکمه های کنترل
- تهویه مناسب و سیستم تهویه هوا برای ایجاد محیط کاری دلپذیر
- شیشه های بزرگ برای دید بهتر و کنترل دقیق عملیات انجام شده
- سیستم های ایمنی استاندارد برای حفاظت اپراتور در حین کار
ایران بابکت نمایندگی انحصاری فروش محصولات کارخانه فوریوزتلفن تماس کارشناس فروش جناب آقای جانبهان : 09123002274 تلفن تماس مدیر فروش جناب آقای کمشکی : 09121011804 نشانی دفتر سایت تهران : میدان جمهوری – خیابان جمهوری – خیابان کمالی – تقاطع اسکندری و مرتضوی پلاک هشت تلفن ثابت 02166192021 نشانی کارگاه ایران بابکت : استان تهران نصیرشهر بلوار ولایت کوچه ولایت یکم پلاک 17 تلفن ثابت 02152008200 |
3_ موتور : معمولا بنزینی یا دیزلی ، با تواان بالا و مصرف سوخت بهینه که نیرویی لازم برای حرکت دستگاه و سیستم هیدرولیک را تامین می کند. موتور مینی بیل های سانی معمولا 4 سیلندر یا 6 سیلندر هستند که قدرت و راندمان بالا را در کنار مصرف سوخت بهینه فراهم می کند. از مشخصات فنی موتور مینی بیل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- موتور 4 یا 6 سیلندر از برند کوبوتا ( یا یانمار ) ژاپن با تکنولوژی پیشرفته
- دارای استاندارد آلایندگی یورو4 که مصرف سوخت بهینه و کاهش آلایندگی را تضمین می کند.
- مجهز به توربوشارژ و سیستم تزریق دقیق سوخت برای افزایش راندمان و کارایی موتور
- موتور با دوام و قابل اطمینان برای انجام کارهای سنگین
- کاهش صدای موتور به زیر 74 دسی بل در فضای کابین برای ایجاد محیط کاری آرام برای اپراتورها
4_ سیستم هیدرولیک : شامل پمپ ها ، شیلنگ ها، و سیلندرهایی که نیرویی لازم برای حرکت بازو ، بیل و تجهیزات دیگر را فراهم می کند. سیستم هیدرولیک مینی بیل های سانی از فناوری های پیشرفته ای بهره مند است که به بهینه سازی قدرت و عملکرد دستگاه کمک می کند. مهمترین ویژگی های سیستم هیدرولیک مینی بیل سانی عبارتند از :
- مجهز به سیستم هیدرولیک Closed Center که باعث افزایش دقت و راندمان عملکرد هیدرولیک می سود
- استفاده از سیستم کنترل بهینه سازی اتوماتیک AOCT که مصرف سوخت را کاهش داده و باعث افزایش بازدهی کارکرد موتور و دستگاه می شود.
- به کارگیری پمپ هیدرولیک برند معروف رکسروت (REXROTH) آلمان و شیر هیدرولیک برند دانا (DANA) ایتالیا که از قطعات با کیفیت و مورد اعتماد در صنعت هیدرولیک است.
- این سیستم هیدرولیکی با موتور کوبوتا ( ژاپن ) هماهنگ شده و قابلیت انتقال نیروی دقیق و مطمئن جهت اجرای سریعتر و روانتر عملیات حفاری و جابجایی را دارد.
- فشار کاری سیستم هیدرولیک معمولا تا حدود 340 بار بوده و قادر به پشتیبانی از انواع جلوبندهای هیدرولیکی مانند چکش ، چنگک، و مته چاله زن است.
- سیستم هیدرولیک همچنین دارای قابلیت کنترل بار و اندازه گیری فشار است که موجب ایمنی و پایداری دستگاه حین کارهای سنگین است.
5_ بازو و بیل : بازوی هیدرولیکی که بیل ( با انتخاب مختلف مثل بیل استاندارد، چنگک ، چکش) را حرکت می دهد و وظیفه حفاری و جابجایی مواد را بر عهده دارد.
- بازو (استیک) : بازوی مینی بیل سانی معمولا از سازه های تقویت شده ساخته شده است که مقاومت بالا و دوام مناسبی دارند. این بازو به سیستم هیدرولیک متصل است و با نیروی هیدرولیکی دقیق کنترل می شود.
- بیل (باکت ) : ظرفیت مینی بیل های سانی معمولا بین 0.1 تا 0.28 متر مکعب است که بسته به مدل متفاوت است.
- نیروی حفاری : معمولا نیروی حفاری حدود 30 تا 45 کیلو نیوتن است و نیروی حفاری بازو (استیک ) نیز بین 18 تا 33 کیلو نیوتن قرار دارد.
6_ سیستم الکتریکی : شامل استارت ، باتری ، ژنراتور، و سیستم های کنترل الکتریکی که عملکرد دستگاه را مدیریت می کند.
- وجود کنترلر: پیشرفته که میزان تزریق سوخت را بر اساس حالتهای کاری مختلف دستگاه مانند حفاری و رانندگی تنظیم می کند.
- استفاده از گاورنر ( گاز برقی ) : که وظیفه کنترل دور موتور را دارد و در مدل های مختلف مینی بیل سانی به صورت مکانیکی و الکترونیکی استفاده می شود.
- سیستم برق شامل باتری ، استارتر و دینام است که تامین برق مورد نیاز سیستم های الکتریکی ، روشنایی ، و کنترل دستگاه را به عهده دارند.
- سیستم خنک کننده موتور و ترموستات که کنترل دمای موتور را به منظور عملکرد بهینه و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد تضمین می کند.
7_ زیربندی : بخش متحرکی که شامل زنجیرها یا چرخ های لاستیکی است و امکان حرکت دستگاه را فراهم می کند.
• زیربندی اصلی از اجزایی مانند چرخهای راهنما (رولیکها)، چرخ دنده محرک (اسپراکت)، زنجیرها و تیغه بولدوزر تشکیل شده است.
• زنجیرها روی چرخهای راهنما قرار میگیرند و حرکت دستگاه را روی زمین فراهم میکنند، به گونهای که قابلیت حرکت در زمینهای مختلف از جمله زمینهای نرم و سخت را به دستگاه میدهند.
• چرخ دنده محرک (اسپراکت) نیروی موتور را به زنجیر منتقل میکند و باعث حرکت دستگاه میشود.
• تیغه بولدوزر که در قسمت جلویی زیربندی قرار دارد، برای تسطیح زمین، پشتیبانی و تعادل بیشتر در حین کارهای سنگین استفاده میشود.
• در مدلهای چرخ زنجیری سانی، سیستم زیربندی از قطعات تقویت شده ژاپنی است و با سازههای مقاوم و فناوری به روز ساخته شده است تا دوام و استحکام بالایی در شرایط کاری سخت داشته باشد.
• اندازه، وزن و ابعاد مربوط به زیربندی دستگاه به گونهای طراحی شده که علاوه بر حفظ تعادل، قابلیت حرکت و مانور در فضاهای محدود را نیز فراهم میآورد.
• سیستم زیربندی مینی بیل سانی بسیار قابل اعتماد است و به راحتی قابل سرویس و تعویض قطعات است
8_ لوازم جانبی : مانند چکش هیدرولیکی ، پیکور،و تجهیزات دیگر برای انجام کارهای تخصصی
- چکش هیدرولیکی
- چنگک هیدرولیکی
- مته چاله زن
- سیستم اتصال سریع
- پیکور
- دیگر تجهیزات مانند : سیستم تهویه مطبوع قوی ، صندلی های ارگونومیک و نمایشگرهای کنترلی پیشرفته
- سایر قطعات یدکی و مصرفی ، شامل فیلترها، شیلنگها، لوله ها، و تسمه ها که در حفظ و نگهداری مینی بیل نقش مهمی دارند.